Hiroshi Mamiya

Hiroshi completed his BSc in the University of Winnipeg and MSc and PhD in Epidemiology under the supervision of Dr. Buckeridge. He is a post-doctoral fellow supported by the Institut de valorisation des données (https://ivado.ca/en/spotlight-on-our-academic-community/) under the supervision of Dr. Erica EM. Moodie (https://www.ericamoodie.com/) and Dr. Alexandra M. Schmidt (http://alex-schmidt.research.mcgill.ca/). His main research interest is identifying the distribution and socio-environmental, political, and economic determinants of health-related behaviors, with a focus on public health nutrition. His past and current work includes small area estimation of diets, estimating dynamic effect of food marketing activities on food purchasing patterns, dynamic segmentation of grocery shoppers, and analysis of market innovations related to healthy food promotions. His research is characterized by the application of linked and spatio-temporally indexed health and non-health data to generate granular statistics relevant to policy/program formulation and evaluation for small subpopulations and neighborhoods.

Hiroshi a complété son baccalauréat en sciences à l’Université de Winnipeg et sa maîtrise et son doctorat en épidémiologie sous la supervision du Dr. Buckeridge. Il est stagiaire postdoctoral soutenu par l’Institut de valorisation des données (https://ivado.ca/zoom-sur-notre-communaute-academique/) sous la direction du Dr. Erica EM. Moodie (https://www.ericamoodie.com/) et Dre Alexandra M. Schmidt (http://alex-schmidt.research.mcgill.ca/). Son principal intérêt de recherche est l’identification de la distribution et des déterminants socio-environnementaux, politiques et économiques des comportements liés à la santé, en mettant l’accent sur la nutrition en santé publique. Ses travaux passés et actuels comprennent l’estimation sur de petits domaines des régimes alimentaires, l’estimation de l’effet dynamique des activités de marketing alimentaire sur les modèles d’achat d’aliments, la segmentation dynamique des acheteurs d’épicerie et l’analyse des innovations du marché liées aux promotions d’aliments sains. Ses recherches se caractérisent par l’application de données liées et indexées spatio-temporellement sur la santé et les autres domaines pour générer des statistiques granulaires pertinentes pour la formulation et l’évaluation de politiques / programmes pour les petites sous-populations et les quartiers.